Westfield Stratford City


Zoals ik eerder heb verteld ben ik onlangs in London geweest. London is een geweldige stad. Je kan er van alles doen. Maar daar over ga ik nog een andere post maken. Hier wil ik jullie meer vertellen over het Westfield Stratford City Shopping Center.

Het originele Westfield Shopping Center in WEST London opende 30 oktober 2008 de deuren voor het publiek. Tot dus ver het grootste winkel centrum in London maar sinds 13 september 2011 is het nieuwe en grotere Westfield Stratford City geopend. Het ligt in het oosten van de stad en aangezien de naam worden hier ook veel grappen over gemaakt. Westfield meets East London.




Stratford is midden in het nieuwe Olympisch gebied waar nog steeds veel gebouwd wordt voor de Olympische spelen in 2012.

Twee dagen voor onze aankomst in London was de Grand Opening. En we moesten dan ook een kijkje nemen bij dit nieuwe winkelcentrum. Vanuit de stad kan je het beste met de Central Line (metro) in een kleine 20-30 minuten naar toe rijden. Uitgang van het station is tevens de ingang van het winkelcentrum.
Het is in een grote bananen vorm gebouwd en aan het ene uiteinde een grote Marks & Spencers en aan het andere einde een grote John Lewis. Daartussen 3 etages vol winkelplezier.

We dachten maar een half dagje hier door te brengen en dan nog even naar de overkant het Greenwich park te bezoeken. Dat hadden we even verkeerd bedacht. We waren er al om 10:00 uur en pas tegen 18:00 uur waren we terug in ons hotel.  Maar voordat je alles hebt gezien zonder je te moeten haasten heb je gewoon tijd nodig.



Een van mijn favoriete winkels in Engeland is toch wel Next. Dit is een winkel keten die erg leuke en vooral betaaldbare kleding heeft. Ik heb al menig kledingstuk hier gekocht. Bestellen via next.co.uk kan ook vanuit Nederland.
Mochten jullie dus ooit naar London gaan weet waar je naartoe moet gaan als het aan het regenen is en je toch wilt gaan shoppen.

NiniMouse Out...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten