Dierendag 4 Oktober

Vandag is het Dierendag oftewel 4 oktober 2011. Toen ik nog in Duitsland woonde heb ik nooit gehoord van Dierendag. Maar eenmaal in Nederland aangekomen kom je er al gauw in aanraking mee.
Nu meer dan eerst want de winkels hebben toch wel gemerkt dat het een dag is waar mensen meer geld uit geven aan hun diertjes.




Maar waar komt Dierendag nu vandaan. En nee ik ga er geen geschiedenis les van maken gewoon een kort overzicht waar wij in Nederland dierendag van kennen. De heer Franciscus van Assisi (1182-1226 ) was een simpele man die zijn aandacht verdeelde onder de mensen en DIEREN die in armoede leefden.
Op de dag na zijn dood (3 oktober) vieren wij tot de dag van vandaag Dierendag.

Dierendag is iets wat heel belangrijk is, ook al denk ik dat het niet geldt voor de dieren die bij ons in huis wonen. Want over het algemeen krijgen die al genoeg of zelfs te veel aandacht ('voedsel').

Maar op een dag al vandaag moeten we ons juist bekommeren om de dieren die niet zo veel hebben. De zwervers onder de dieren. Er zijn immers genoeg dieren die niet goed behandeld worden.

Dus ik zou zeggen wil je iets goeds doen op deze dag, neem dan een zak brood en ga de eendjes om de hoek wat eten geven. Of neem die ene Appel mee naar de paarden die verder op in de wei staan. Doe iets op deze dag.

Maar goed nu terug naar het leuke van dit onderwerp, hierboven zie je mijn moeders hond ICE. De naam lijkt me wel duidelijk aangezien hij sneeuw wit is.

Dieren die ik (samen met mijn moeder) al heb gehad in mijn leven:

  • 7 Honden (Ice is nr. 7)
  • 2 Konijnen
  • 1 Vogel in Huis
  • 5-10 show Vogels (bij mijn Opa)
  • 2 Paarden 
  • 1 Kat (uiteindelijk naar me Tante verhuist)
  • 9 Cavia's (waarvan 4 dood)
Best een lang lijstje al zeg ik het zelf. Hieronder een kleine foto verslag van onze diertjes. Ik heb niet van alle dieren foto's op mijn Computer staan. Een hele boel plakken namelijk in mijn Foto Albums.

Chica onze lieve Husky Dame met haar blauwe ogen.

En dan nog een keer onze lieve schattige en vooral Pluizige ICE. Kijkt die niet lief ;)

Dit is de vogel van mijn schoonmoeder Punky, inmiddels in een andere kooi. Maar zo een hadden wij ook toen ik klein was. Alleen mijn moeder moest hem uiteindelijk weg geven omdat hij jaloers was op mij en met zijn snavel op mijn hoofd ging pikken.



En als laatst hebben we dan nog Missy ake Quenny. Ze was wit met een zwart en een bruin oog & oor. Helaas is zij inmiddels ook overleden. Maar al zeg ik het zelf ze heeft een heel leuk leven bij ons gehad.
Ik hoop dat jullie nu een beetje een overzicht hebben gekregen van de diertjes die wij hebben/hadden.

Veel plezier nog vandag op deze Dierendag.

NiniMouse Out...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten