Movie: Fright Night 2011


Ik ga graag naar de bios. Ik heb dan ook een Pathe Unlimited kaart. De bioscoop heeft voor mij een bepaalde sfeer die je thuis nooit kan krijgen. Je deelt met wild vreemden een beleving. Ik heb een aantal vaste bios maatjes. En een daarvan woont in Den Haag.

We wilden eigenlijk afspreken op vrijdag, maar vanwegen omstandigheden lukte dit niet en werd het verschoven naar zondag avond. Normaal gesproken wil ik niet op zondag avond naar de bioscoop want dan wil ik rustig thuis op de bank hangen. Aangezien ik de volgende dag moet werken. Nu echter niet. Ik heb namelijk twee weken vakantie en kan dus heerlijk genieten en op zondag avond laat naar de bios gaan.

We wilden in Scheveningen gaan, maar toen we de parkeerplaats opreden waren we eigenlijk al te laat voor de film. Dus besloten we maar om de stad in te rijden om daar drie kwartier later alsnog de film te kijken.






 

Fright Night 2011 is een re-make van de film uit 1985. Normaal gesproken ben ik niet gek op re-makes maar naar deze was ik toch wel uitermaate nieuwsgierig. Dat komt gedeeltelijk omdat ik gek ben op Vampier films.

Ik zal hier niet alles verklappen van de film. Maar het draait om een vampier 'Jerry' die in een rustige buitenwijk in Las Vegas woont.  De (vormalige) beste vriend van zijn buurjonge "Evil" Ed Lee komt erachter dat hij een vampier is. Charley Brewster will Ed eerste niet geloven maar dit duurt niet te lang met alle gevolgen van dien.

De film komt gelijk ter zaken en begint niet met saaie en vervelende voor verhalen van alle personages.
Enige wat ik niet begrijp als je ergens hoort dat er een vampier woont of iets anders bovennatuurlijks gebeurt dan draai je je om en loop je zo snel mogelijk de andere kant op. Je gaat niet in het huis van een Vampier (Hallo super Vampier NEUS) inbreken om dingen uit te zoeken. Maar goed als die mensen er niet waren dan hadden wij geen leuke film nu.

De verteller van het verhaal is eigenlijk het personage Peter Vincent een magician met een grote show in Las Vegas. Hij schijnt nergens van af te weten ook al is het vanaf het begin eigenlijk overduidelijk dat hij toch meer weet dan dat die prijs wil geven.



De beste acteur in deze film is overduidelijk Colin Farrell als Jerry (de vampier, wat een naam voor een vampier). Hij speelt hem zoals ik me een vampier voorstel. Aardig maar berekenend zonder te veel informatie vrij te geven. Al in al is deze film zeker een aanrader. Ook al moet ik zeggen dat er verschillende fouten in de Film zaten die onnodig waren. Iemand die een tas over een hek gooit om er vervolgens zelf overheen de klimmen. En in het volgende shot ligt de tas gewoon op de grond voor het hek en de achtervolger zit er in te graaien.


NiniMouse Out... 

1 opmerking: