Nivea Creme

Er zijn een aantal producten waar je eigenlijk mee opgegroeid bent. Een van deze producten is in mijn geval de Nivea creme. Iedereen kent het blikje waar deze creme in zit wel. Je kan er haast niet om heen. En naar mijn mening hoort een van dit soort blikjes in elke badkamer.
Maar waar komt Nivea nu eigenlijk vandaan?
Ene Oscar Troplowitz samen met nog twee andere mannen heeft deze creme in 1911 uitgevonden. En het was de eerste creme met deze eigenschappen die op de markt kwam. Nivea is een van de vele merken van het grote Beiersdorf. Als je een blikje thuis hebt kan je het zien staan op de achterkant. Het is een duits bedrijf en het hoofdkantoor is gevestigdt in Hamburg.


Vanaf de jaren dertig van de vorige eeuw verkoopt Nivea ook andere producten dat het bekende blauwe blikje. Waaronder body lotion en douche gel's. In duitsland kan je ook een hele make up line van Nivea kopen. Hier heb ik alleen goede berichten van gehoord maar kan (nog) niet uit eigen ervaring spreken.


 Ik persoonlijk gebruik mijn blaauwe blikje nog haast elke dag. Ik ben geen fan van allerlei verschillende goedjes die je moet gebruiken om dingen tegen te gaan. Ook al ben ik er ook weer niet vies van om andere dingen uit te testen. Echter tot nu toe ben ik nog altijd terug gekomen bij de Nivea creme.

Een echte must have dus.

NiniMouse Out...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten