G-Force

Als sinds dat ik kan denken hebben wij dieren in mijn familie. Toen ik baby was had mijn moeder een hond. Het schijnt dat ik met hem de koekjes heb geruild. Ik gaf hem mijn lekkere boterkoekjes en in ruil daarvoor kreeg ik van hem overheelijker honden brokjes.
Mijn moeder was altijd en zal altijd een honden mensen blijven. Ze heeft nu ook een hele leuke en mooie hond genaamd ICE (maar daarover een andere keer meer).







Sinds dat ik niet meer thuis woon heb ik een aantal Cavia's. Op dit moment zijn het er vijf stuk in totaal. Hierboven zie je Dida (Didi).
Ze wonen allemaal in een CaviaFlat bij mij in de Keuken. Deze Cavia Flat heb ik zelf gemaakt en ontworpen en was ooit heel lang geleden een Ikea Kast. Maar met heel wat pijn een moeite heb ik het omgetoverd in deze prachtige FLAT.


Op dit moment is de onderste verdieping niet bewoont. Dit omdat er twee van mijn schatjes is overleden begin dit jaar. Maar ook dat hoort er bij. Ik zal jullie voorstellen aan de huidige G-Force.


Dit zijn Diva (Doriva) en Boefje. Boefje had eerst een andere vriendin Missy. Maar Missy is dus een van de twee snoetjes die dit jaar is overleden. En aangezien Cavia's vaak niet alleen kunnen blijven hebben we Diva uitgezocht op bij hem te gaan wonen. En ze kunnen het aardig met elkaar vinden. En ja Diva is een echte Diva. Ze doet alleen wat ze zelf wilt.

Dan hebben we JimJim en MoMo. JimJim is de donker bruine en MoMo is de wit achtige. Dit zijn twee broertjes en woonden vroeger samen met hun andere broer Dida (zie foto hierboven) maar op een gegeven moment speelden de hormonen op dus hebben we uit elkaar moeten halen. Nu wonen deze twee heren bij elkaar, waarbij MoMo de gekke van het stel is. Als je hem oppakt dan gaat die in de vreemste houdingen op je arm liggen (op zijn rug).

Dit is Boefje nog een keer om jullie te vertellen dat het vandaag DierenDag is en dat jullie alle diertjes vandag extra moeten vetroetelen. En mochten jullie meer over ons te weten willen komen moeten jullie NiniMouse vragen. Zo en nu gaan we terug naar ons eten!!!

Nog even ter informatie mocht je het niet weten maar Cavia's kunnen een behoorlijk lawaai maken en piepen. Het kan zo erg zijn dat ze ons wel eens wakker hebben gemaakt in het midden van de nacht.

Maar over het algemeen zijn het hele leuke beestjes en kunnen ze ook best wel eens een of twee dagen alleen zijn mits ze wel elke dag vers eten/drinken krijgen. Maar daar zorgen wij altijd voor.

Fijne DierenDag.
NiniMouse Out... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten