M&M's World London

Weekendjes weg zijn altijd leuk. Vooral als je naar een ander land mag ook.

Een tijdje terug ben ik dan ook een weekendje in London geweest en daar kwam ik het het super gave M&M's world tegen.

Het ligt tussen metrohaltes Picadilly Circus & Leicaster Square. En mocht je in de stad zijn dan is het zeker een bezoek waard.

Toevallig hoorde ik dat deze nieuw atractie per 13 Juni 2011 zijn deuren zou openen. Met veel spanning zijn we er dan ook ook naartoe gelopen. En je kan het eigenlijk al van ver zien liggen. Alleen de buitenkant is al een genot voor het oog. En ja ik weet dat het bij M&M's het eigenlijk om chocola gaat.



Eenmaal binnen wordt je van (ins ons geval) twee aardige dames begroet en krijg je de in Engeland veel gebruikte winkel mand/zak in je handen gedrukt. Vervolgens moet je onder de enorme dubbel dekker bus lopen om met open gevallen mond de winkel in je op te nemen. Ja, ook ik dacht eraan om als een klein kind half gillend door de winkel te rennen. Totdat ik me herinnerde hoe oud ik was (oepsss..)


De winkel telt een overweldigende vier etage's vol met M&M's plezier. Je weet niet waar je moet beginnen. En wij besloten dan ook om dit logisch aan te pakken en van boven te beginnen. De eerste etage, letterlijk want daarna heb je een begande grond en twee kelder etages, was meer een soort galerij. Hier kon je schilderijen zien van de verschillende M&M's door de jaren heen, een soort museum van M&M's. Ook hadden ze hier allemaal vitrines met daarin swarovski producten met M&M's logo. Zo ook een leren jas helemaal bezet met Swarovski steentjes met een enorm M&M's logo. Ook heb je vanuit de balustrade een mooi uitzicht over de winkel.

Op de begande grond en de eerste kelder verdieping vind je werkelijk alles wat je maar kan bedenken op het gebied van M&M's. Van T-shirts & Kussens tot Bakvormen & Douchegrodijnen. Ook heeft elke van de vier bekende kleuren hier een hoekje met de meeste verkochte producten.  En zo nu en dan kom je een standbeeld tegen van de verschillende M&M's.

Ondertussen  hoorden we ineens een gillend geluid vanuit de trap. En wie was dar RED. Ja de enige echte RED stond daar om foto's met zijn Fans te nemen. Helaas was het zo druk dat we geen mogelijkheid hadden om bij hem in de buurt te komen. Hij liep wel nog langs me toen hij door middel van 2 beveiligers weer in veiligheid werd gebracht.  Kan je voorstellen hoe populair die is als die twee beveiligers nodig heeft.


Nantuurlijk hebben ze ook hier de M&M's Bar. Zoals je op de foto kan zien verkopen ze M&M's in veel verschillende kleuren. Je hebt de normale bestaand uit alleen maar chocola. Maar je hebt dus ook een aantal kleurtje met nootjes. Al moet ik toegeven dat het aardig prijzig is. Voor 100 gram M&M's betaal je al 2,10 pond (2,45 euro). Over het algemeen zijn de producten die ze hier verkopen best prijzig. En veel van de spullen die ze verkopen heb je niet nodig (eigenlijk). Dus besloot ik om vier kleurtjes M&M's te kopen en een leuk magneetje voor mijn koelkast (cliché iemand??)











Mocht je er zelf naartoe willen dan zul je snel een ticket naar London moeten kopen. Maar het is dan ook zeker de moeite waard!

NiniMouse out... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten