Pret a Manger




Als je dan toch in Engeland bent en je hebt de hele dag rond gelopen. Je voeten doen pijn, dan kan je nog zo uitgelopen schoenen aanhebben. Je voeten zullen pijn doen naar een hele dag shoppen. Je handen doen ook pijn door al die tassen. En laten we niet beginnen over onze schouders.
Maar geen nood in London heb je genoeg coffeshops. En nee dan bedoel ik niet de coffeeshops waar je even wat kan roken.






Waar wij in Nederland alleen nog maar net in aanraking komen met Starbucks is in London op elke hoek een bepaalde coffeeshop. Een van mijn favorieten is Pret a Manger, afgekort gewoon PRET.  En ja je kan er heel wat pret beleven (sorry maar dat was te makkelijk).

Pret a Manger wat uit het Frans vertaald zoveel betekend als 'klaar om te eten'  is een broodjes zaak aka coffeshop. Opgericht door twee vriendinnen in 1986 die zonder overmatige chemische stoffen (geen verstand van) broodjes wilden maken. Deze broodjes worden elke dag vers gemaakt en maar 1 dag aangeboden. Alles wat overblijft wordt uitgedeeld. Hun menu bestaat uit broodjes (warm & koud), salades en hapjes.



 Mijn persoonlijke favorite :Mature Cheddar & Tomato Chutney Bloomer & Hot Chocolate


Hun Logo is een grote ster met hun naam erin. En als je het aan mij vraagt dan hebben ze die ster zeer zeker verdient.
In elke winkel hangen trouwens leuke weetjes, over de broodjes of de manier van werken. Een aantal daarvan kan je terug vinden op hun website (www.pret.com). En ondanks dat ik graag zou willen dat er een zaak geopend wordt in Nederland, het liefst in de buurt van mijn werk, vind ik het knap dat ze totaal niet aan Franchising doen. Knap werk lieve Pret!!

NiniMouse Out... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten