Neuhaus


Onlangs ben ik in België geweest en als je naar België gaat dan moet je automatisch aan een aantal dingen denken. De Frietjes, de Wafels en natuurlijk de Belgische chocolade. Allemaal heerlijke etenswaren van onze zuiderburen.











Onlangs zijn wij in Brussel en in Brugge geweest. Hierover zal binnenkort een verslag volgen. Als je in Brussel chocolaatjes wilt kopen dan moet je zeker naar Neuhaus gaan. Jean Neuhaus, komende uit Zwitserland, opent samen met zijn schoonbroer een apothekerswinkel in de Koninginnengalerij in hartje Brussel. In de kelder van deze winkel maakt hij eerst zelfgemaakte hoestbonbons, drop en repen chocolade.Pas in 1912 begint zijn kleinzoon met het maken van de eerste Praline chocolade. Ondertussen is het bedrijf uitgegroeid tot de hof leverancier van de Koninklijke familie in België en is het actief in verschillende landen.


Kortom genoeg redenen om een kijkje te nemen bij een van de vele winkels van Neuhaus. Echter als je al in Brussel bent, zoals wij waren, dan ben je eigenlijk verplicht om langs de originele winkel gaan. Die bestaat namelijk nog steeds in de bekende Koninklijke Sint-Hubertusgalerijen in het centrum van de stad. Het is een klein winketje. En we hadden toevallig het geluk dat het rustig was, wat natuurlijk snel veranderde. Ik hou normaal gesproken niet zo van super drukke winkels. Dan heb ik namelijk al snel de neiging om weer weg te gaan. Maar aangezien deze winkel vrij klein is lijkt hij al vol als er 10 mensen in staan.


















Ze hebben een assortiment voor verpakte chocoladen producten. Maar je kan ook de bekende doosjes kopen, en je mag lekker zelf kiezen welke chocolatjes je wilt hebben. En de verkoper zal ze met een witte handschoen voor je in het doosje stoppen. Het gaat allemaal om het gewicht en daarom kunnen ze ook niet precies zeggen hoeveel het zal kosten van te voren. Maar ik heb voor mijn moeder en voor mijzelf een doosje gehaald en was toch een kleine 40 euro kwijt. Dat is niet mis voor ongeveer 600 gram chocolade. Mijn vriend die heeft zelf ook nog een doosje gehaald. We zijn voorlopig dus voorzien.

 

 













Trouwens mocht je niet in Brussel zijn kan je ook in andere steden naar Neuhaus gaan in Dordrecht of het schijnt dat er ook op Schiphol een winkel is. Die heb ik zelf nog nooit gezien, terwijl ik hier toch wel regelmatig kom. Is dat te ver of heb je helemaal geen zin om naar buiten te gaan dan kan je ook online bestellen via hun website.

Nieuw trouwens in hun assortiment de Heerlijke dessertpralines. Deze zijn te verkrijgen in de smaken crème brûlée, sabayon, tarte tatin, tiramisu en moelleux au chocolat. Persoonlijk vind ik de Tarte Tatin het lekkerst met appel-kaneel vulling.




Vind je winkel niet prachtig van binnen?

NiniMouse Out…

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten